Forum beogradskih gimnazija danas je uputio predlog Ministarstvu prosvete da se od sledeće školske godine ukine zaključivanje ocena na kraju prvog polugodišta. Kako navode, ovo zaključivanje je „besmisleno i stresno, jer se ocena na kraju godine svakako daje na osnovu svih dobijenih ocena u dnevniku“.
Iz Ministarstva prosvete odgovaraju za Telegraf zašto smatraju da se ocena na kraju prvog polugodišta ipak mora zaključiti i pozivaju Forum da im dostavi izveštaj o istraživanju, ukoliko bi želeli da njihov predlog uđe u razmatranje.
„Ocena na kraju prvog polugodišta izvodi se na osnovu pojedinačnih brojčanih ocena, aktivnosti učenika i napredovanju u toku tog nastavnog perioda. Ova ocena predstavlja učenicima i njihovim roditeljima povratnu informaciju kako na nivou pojedinačnog nastavnog predmeta tako i na nivou opšteg uspeha. Izostavljanjem zaključivanja ocena na kraju prvog polugodišta smanjila bi se informativna funkcija ocenjivanja koja je važna za učenike, roditelje, ali i za školu“, objašnjavaju iz Ministarstva prosvete.
Ipak, praćenje kvaliteta ocenjivanja, Ministarstvo je konstatovalo da se ovaj vid ocenjivanja mora značajno unaprediti.
„Ministarstvo je spremno da razgovara o svim aktivnostima koje treba da unaprede obrazovno-vaspitnu praksu i poziva Forum beogradskih gimnazija da dostave izveštaj o istraživanju koje su sproveli kako bi bio deo analiza i razmatranja koja prethode svim eventualnim budućim izmenama legislative“, rekli su za kraj iz Ministarstva prosvete.
Aleksandar Markov, predsednik Foruma beogradskih gimnazija, objašnjava razloge predloga da se ukine ocenjivanje na polugodištu:
„Decembar se pretvara u jurnjavu za ocenama. Povećan je broj kontrolnih zadataka, daje se više provera znanja po predmetu, pa onda dolaze roditelji da vide što je negde četvorka a ne petica… I tako gubimo suštinu jureći za formom. Suština je znanje i na to treba da se fokusiramo, a zaključivanje treba ostaviti samo za kraj školske godine“, smatra Markov.
Izvor: telegraf.rs