Piksi pred odlučujući meč sa Švajcarskom: „Možda krenem sa 3 napadača“ – Spomenuo Vlahovića i osvrnuo se na kritike

Selektor fudbalske reprezentacije Srbije Dragan Stojković Piksi održao je konferencjiu pred odlučujući meč sa Švajcarskom koji se igra ovog petka od 20 sati u okviru 3. kola Grupe G na Svetskom prvenstvu u fudbalu. Sa njim na konferenciji bio je i Aleksandar Mitrović, napadač Srbije.

Kakvo je zdravstveno stanje i da li vas remete kritike?

„Ono što mene i javnost zanima to je zdravstveno stanje ekipe, svi su radili trening, svi su dobro i na raspolaganju su za utakmicu. Ovo drugo, niti sam čitao, ako ćete mi verovati, pretpostavljam da je bilo kritika, možda su ljudi očekivali nešto drugo, ali to je normalna stvar. I da sam čitao, ne bih se bavio tim stvarima zaista“, rekao je selektor.

Švajcarska ima kvalitetne satove, ali i kvalitetne sireve koji imaju puno rupa, čime je bliža njihva reprezentacija?

„Mi bismo voleli da pričamo o tom siru i da pronađemo te rupe. Mi smo posle žreba znali da je Brazil druga dimenzija, a da ćemo protiv Kameruna i Švajcarske tražiti prolaz, ta predviđanja su se i obistinila, znali smo da će ta poslednja utakmica biti od velike važmnosti, to ćemo sada i imati. Pokušaćemo da pronađemo put do rezultata koji nama treba, to je samo pobeda, učinićemo sve, nemojte da sumnjate, momci će dati sve da dođu do tog rezultata. Neće biti lako, svedoci smo mnogih iznenađenja na Mundijalu, ali bićemo spremni za sutrašnji meč“, odgovorio je selektor.

Srpski navijači koji otvoreno podržavaju Rusiju, kakvo je vaše mišljenje?

„Pitanje je povezano sa politikom, igrač i trener neće odgovarati na to“, kratak je bio Piksi.

Cela Srbija je uz vas, oko 5 miliona će biti uz vas, imate podršku, to je najvažnije. Imali ste ovakvu situaciju dva puta, Lisabon i Oslo. Možemo li da budemo na takvom nivou da emocije ostavimo po strani i da odigramo tako u prvom od nadamo se nekoliko finala ovde?

„Desilo se da smo predvideli da će treća utakmica protiv Švajcarske odrediti ko prolazi dalje. Svi imamo emocije, ne bismo mogli da se bavimo ovim poslom u suprotnom, nismo roboti, navijači dolaze na stadion sa nabojem i emocijema, to je normalno. Rekao sam i ponoviću da je turnir, posebno Mundijal, svaki gol i svaki bod je veoma važan. Ako pobedimo Švajcarsku, videćete koju težinu ima bod protiv Kameruna. Ovde ništa nije izgubljeno, ne znam šta ljudi očekuju, da pobedimo Brazil? Dobro je da sami odlučlujemo o sebi, razumem tu sportsku katastrofu da smo izgubili i od Brazila i Kameruna i da čekamo Švajcarce, a ne znamo zašto ih čekamo. Naša želja je da pružimo maksimum, da u fer plej igri dođemo do rezultata koji priželjkujemo. Za podršku se zahvaljujem, čak i za one koji nas ne podržavaju, da ih ne komentarišem. Ako neko bude bolji, čestitaćemo, ali da ćemo dati sve od sebe, tu nemamo dilemu. Teška utakmica, kao sa Kamerunom“, ocenjuje selektor.

Igrali smo sa dva napadača do Mundijala, možemo li da očekujemo to i protiv Švajcarske?

„Što se tiče formacije, da li ćemo sa igrati sa jednim, dvojicom ili trojicom, to ćete videti sutra, sve opcije su tu, radili smo u taktičkom smislu nešto za šta mislim da je trebalo da se radi, ne samo u ofanzivnom, već i u defanzivi, da nam se ne dešavaju greške. Sami smo krivi za njih. Da li ćemo sa jednim, dvojicom ili trojicom, bitno je samo da svi budu u funkciji tima. Svi igrači su pružali ono što smo tražili, kako u taktičkom, tako i u svakom drugom obliku“, objasnio je Piksi.

Mitrović je dobio pitanje da prokomentariše svoje zdravstveno stanje.

„Fizički se osećam dobro. Jeste bilo zahtevno fizički, osećao sam se dobro i za drugu utakmicu. Svi smo spremni“, rekao je Mitrović.

Ako pobedi, Srbija igra protiv Portugala, da li vam je to dodatni motiv?

„Ono što je za nas važno, to je da imamo koncentraciju za naredni meč, ne želimo da razmišljamo ni o čemu, osim o utakmici koja sledi, a to je meč sa Švajcarskom“, kazao je Piksi, što je potvrdio i Mitrović.

Da li je Vlahović spreman i da li će startovati?, pitao je jedan italijanski novinar.

Vlahović je spreman za utakmicu sutra i njegovo stanje je neuporedivo bolje nego što je bilo kada smo došli u Dohu. Ne mogu sada da vam kažem da li će igrati ili ne, neozbiljno bi bilo da govorim sastav tima, ali spreman je.

Spreman je Vlahović 100 odsto, pričali smo, kao i mi svi, i Jović i ja. Vlahović je veliki igrač, veliki talenat, imati takvog igrača u ekipi mnogo znači, nadam se da će sutra, ko god izađe na teren da pokaže ono najbolje i da odigramo kako znamo. Pričali jesmo, naoštren jeste, to je to.

Priče iz tabora Švajcarske da su se prehladili neki igrači Švajcarske i šta će biti odlučujuće?

„Ja nisam njihov portparol i ne znam istinu, ne zanima me šta neko kaže, moji igrači nisu prehlađeni i orni su. Šta će presuditi, ja ne igram, morate Mitrovića da pitate. Presudiće koncentracija, smanjenje broja grešaka, ko napravi manje grešaka veće su šanse da pobedimo. Ako napravimo gluposti kao protiv Kameruna, šta da očekujemo. Ni taj rezultat od 3:3 ne može da se gleda kao tragedija. I oni koji znaju i ne znaju fudbal, kada pogledaju koje igrače ima Kamerun, trebalo bi sa više poštovanja da pričaju. Šta smo mi to uradili, jesmo bili šampioni, igrali finala, polufinala? Ne zanima me ko šta priča, već da Srbija pokaže da igra dobar fudbal, imaćemo jakog i disciplinovanog protivnika, koji je bio prvi u grupi ispred jedne velesile kao Italija, oni mogu svakome da naprave problem. Igramo utakmicu koja odlučuje, neće biti lako, nije bilo ni u Lisabonu i Oslu lako, ali smo pronašli put, put do pobede postoji, potrudićemo se da ga pronađemo, on je na terenu. Poštujemo ekipu Švajcarske, ozbiljan su tim, ali poštujemo i sebe, videćemo oko ponoći ko će proći dalje“, rekao je selektor.

Nema mnogo tajni što se tiče nas i njih, detalji i koncentracija, želja, htenje i volja će odlučiti, to je uvek tako na ovom nivou, ko bude pravio manje grešaka, nadam se da ćemo mi praviti manje, nadovezao se Mitrović.

„Protiv Brazila nismo bili kompletni, morali smo da igramo onako kako je Brazil diktirao tempo, ispalo je da se branimo. Protiv Kameruna je to izgledalo drugačije, imali smo 3:1, kontrolu utakmice, nismo to znali da iskoristimo. A ova treća utakmica, ne možete da pobedite ako ne napadate, ne očekujete da protivnik da gol. Naše opredeljenje je da napadamo, znamo da je Švajcarska tim koji ume dobro da se brani, često i sa 9 igrača, teško je probiti im linije odbrane, fudbal je igra inteligencije, driblinga, mnogo faktora može da odluči, ali u svakom slučaju da biste pobedili utakmicu morate da napadate, to ne važi samo za ovu utakmicu, već za svaku. Poljska se juče branila pa je izgubila i mnoge ekipe koje se brane ne mogu da dobiju. Tu interpretaciju fudbala poštujem, ali nisam neki fan takve destrukvine igre. Srbija je tim koji je kroz kvalifikacije pokazao da ofanzivnom igrom, šansama i golovima može da se nada nečemu, Švajcarska je u prednosti, zbog našeg rezultata 3:3, jer dva rezultata joj idu u prilog, nama samo jedan, ali možda je to i dobro, jer Srbija je uvek navikla na muku i da težim putem dolazi do cilja, tako će biti i sutra“, zaključio je selektor Srbije Dragan Stojković Piksi.

Izvor: telegraf.rs