Ženi ne staju u toalet, nedostupan vodič, vozači se gube na putu: Velika prevara srpskih turista na odmoru u Italiji

Jedan od nesvakidašnjih događaja sa turističkom agencijom, koji na trenutnke čak deluje i pomalo smešno, ali turistima iz Srbije sigurno nije bilo do smeha tokom „avanture“ po Italiji.

Udruženje „Efektiva“ je objasnila do čega sve može doći na putovanju i zatražila je savet i pravnu pomoć. Ova organizacija odlučila je da ne otkrije ime agencije i ostale detalje dok se ne oglasi i sam organizator puta i potvrdi sve navode.

Srpski turisti su preko agencije uplatili petodnevno putovanje sa smeštajem i dva noćenja pod nazivom „Rimini (Padova, Ferara, Modenea) San Marino“ Italija i putovali od 9-13. marta 2023.

Žalbu prenosimo u celosti:

„Na sajtu agencije stoji da se putuje turističkim autobusom visoke turističke klase, A/C klimom, audio/video opremom. Na mestu polaska ispred „Sava centra“ sačekao nas je minibus kapaciteta 30 sedišta, bez navedene opreme koju imaju turistički autobusi i za tu izmenu niko nam nije rekao niti obavestio mejlom ili SMS porukom. Odmah smo posumnjali i u tehničku ispravnost vozila jer nismo imali potvrdu o tehničkom pregledu pre putovanja.

Polazak je bio zakazan za 18 sati 9. marta uz pravljenje pauza (4-5 pauza) u trajanju od 45 minuta uz obrazloženje „da moraju a prave pauze jer ćemo stići isuviše rano u Padovu“.

Na samom polasku nam je vodič ponudio eksurzije u Feraru, Modenu i San Marino kao dodatnu uslugu koja se plaćala 55 evra po osobi ako se uzmu sve tri destinacije u paketu. San Marino je praktično dva puta naplaćen jer to bila polazna tačka za povratak u Srbiju, tako da oni koji nisu platili ekskurzije svakako išli u San Marino i bez plaćanja, što je bila skoro polovina putnika. Platili smo i nismo dobili račun od vodiča.

Vozači nisu znali put, gubili li su se i prolazili skretanja isključenja tako da smo gubili vreme u vožnji ne znajući koliko nam ostaje slobodnog vremena za ekskurzije. Po povratku iz Modene 11. marta oko 21 sat, vozači su se izgubili u Riminju i došli do podvožnjaka koji je niži nego mini-bus a vodič nas je izveo iz vozila i uputio peške ka hotelu uz instrukcije da je svega kilometar daleko i da nije strašno da hodamo.

U San Marinu 12. marta vodič je odlučio da umesto polaska u 16 sati i krenemo nazad za Srbiju, da ipak posetimo autlet „Ekspiriens“ koji nije bio u programu putovanja, a zbog čega smo trebali da krenemo u 18 sati. Niko od putnika nije imao potrebe za posetom autleta, a na preporuku vozača i vodiča da krenemo ranije ako se svi skupimo ponovo i uđemo u minibus.

Vreme je bilo oko 17.30. U međuvremenu ne možemo da nađemo vodiča koji je sam otišao u autlet isključio mobilni telefon, pa ni mi ni vozači nismo uspeli da ga fizički nađemo.

Tek u 18.32 sata smo dobili SMS da je mobilni bio dostupan, pozvala sam ga svog telefona u romingu, javio se i rekao da stiže i da je „izgubio telefon pa ga je ponovo našao“ iako mu je telefon bio nedostupan – dakle namerno isključen do daljnjeg. Konačno smo krenuli za Srbiju u 18.45 sati. Oko 21 sat zamolila sam vozača da stane na prvoj benzinskoj stanici ili parkingu sa toaletom zbog fizioloških potreba. Pitali su me „Da li je hitno?“, i iako sam potvrdno odgovorila oni nisu stali na prvoj stanici već produžili sa vožnjom i sledeća stanica je bila udaljena 16 kilometara. Ni na toj nakon 16 kilometara nisu stali, a na moje pitanje zašto nisu stali, odgovorili su da ćemo stati na sledećoj koja je bila udaljena za još 48 kilometara, što je oko sat vremena vožnje.

Pri dolasku u Beograd zamolila sam ih da mi stanu na lokaciji poznatijoj kao „Zmaj“ da bih što pre stigla do nekog toaleta i rešila svoj problem, vodič je počeo da nas ucenjuje da će stati pod uslovom da se ne žalimo u agenciji na šta smo odgovorili da ćemo se svakako žaliti i evo žalimo se i vama YUTA i agenciji.

Izašli smo iz minibusa oko 10 sati prepoden 13. marta, sa polazne tačke kod „Sava centra“.

U minibusu smo zaboravili flašu maslinovog ulja i nakon oko sat vremena, kontaktirali smo agenciju koja je rekla da nemaju kontakt sa vozačem i da zovemo mi ako možemo i sami rešimo situaciju.

Istog dana vodič me je uznemiravao ličnim porukama i linkovima ka njegovim promo spotovima preko Viber aplikacije. U nadi da ćete me uputiti šta su naša prava a šta obaveze agencije u ovakvim situacijama, srdačno vas pozdravljam“, navodi se u dopisu putnice koja je odlučila da iznese sve detalje svoje strane priče o ovom nezaboravnom putovanju, ali po lošim događajima.